Stanoviť cenu, za ktorú ste ochotný firmu predať

    Je dôležité stanoviť reálnu cenu firmy vzhľadom na ponuku a dopyt v danom čase a mieste. Pre určenie ceny predávaného podniku ponúkame možnosť využitia služieb jedného z našich obchodných partnerov.

Majitelia firiem a kupujúci majú rozdielne názory na cenu firiem

 Majitelia hodnotia svoje firmy častokrát vyššie ako ich hodnotí trh. Majitelia firiem totiž prihliadajú na svoju snahu a čas ktorý vložili do budovania firmy, nie však na ich skutočný finančný prínos. K svojej firme majú veľmi blízky vzťah a často prehliadajú nedostatky a slabé stránky firmy. To býva najčastejšie jedným z dôvodov ich nereálnej cenovej predstavy.

Na druhej strane kupujúci nemajú k firme blízky vzťah, nepoznajú všetky detaily fungovania firmy a ťažšie odhadujú potenciálnu mieru rizík. Kúpu firmy berú v prvom rade ako investíciu s očakávaným ziskom. Takúto investíciu potom zvažujú v porovnaní s inými možnosťami investovania, ako napr. investovanie do založenia novej firmy, investovanie do rozšírenia svojej už existujúcej firmy, investovanie do nehnuteľností, alebo akcií atď. Táto skutočnosť sa potom premieta do pohľadu kupujúcich na hodnotu firmy a stanovenia ceny, za ktorú môžu ponúkanú firmu kúpiť.
© 2010 iNVESTY s.r.o. | Vytvoril: MONUMENTAL - SEO optimalizácia